East coast

23 oktober 2015 - Airlie Beach, Australië

De vlucht is weer super gegaan! Binnen 2 uur en 10 min waren we alweer in Cairns waar bij de bagageband onze transfer stond te wachten. Het grappige was, de bekende van onze tour waarmee we in het vliegtuig zaten, zaten ook in hetzelfde transferbusje! De chauffeur vind het jammer dat het al donker was (23.00 uur), anders had hij ons veel verteld over alles wat we zagen. Dit was nu een groot zwart gat met wat lichtjes. Om 23.30 uur aangekomen bij ons hotel, direct aan de boulevard van Palm Cove. Hier waren overal briefjes geplakt met de instructie hoe we binnen konden komen, heel netjes gedaan!
Eenmaal onze spullen in de kamer gezet gingen we nog even terug naar de voorkant vh hotel. Er bleek namelijk een kroeg naast het hotel te zitten waat het nog erg gezellig bleek te zijn! Karaoke met pop/rock nummers in een bruine kroeg. Super gezellig, rond 0.30 uur toch maar ons bed in gedoken aangezien we er al 6.00 uur uit waren die dag.

De volgende dag in Palm Cove, dachten we heerlijk een dagje strand te pakken.. helaas dacht het weer er anders over. 'S morgens nog wel wat zon maar al veel wind, 's middags zelfs nog verschillende buien gehad, miezer maar ook flink doorgeregend. Daarom hebben we de tour naar het Great Barrier Reef geboekt. De temperatuur bleef wel rond de 28 graden! Dus 's avonds een heerlijke pizza gegeten in de buitenlucht met uitzicht op zee!

De volgende dag er optijd uit om uit te checken en met de transfer naar Cairns terug te gaan om de camper op te halen. Bij Apollo aangekomen voor onze camper bleek volgens mij onze camper nog niet klaar, dus moesten ze snel een andere regelen. Het werd bijna dezelfde maar dan een volkswagen.. deze rijdt toch minder lekker dan de mercedes.
Toen we eenmaal de camper hadden zijn we eerst maar eens de supermarkt gaan zoeken en de stad in gegaan. Helaas was dit niet heel veel, dus op naar de Botanic Gardens. Daar vlakbij een camping gevonden voor de nacht.

2e dag camper, 29 graden en zonning (op het water): de dag begon helaas met regen.. maar we hadden een leuk vooruitzicht het Great Barrier Reef!! Tijdens de uitleg over de boot terwijl we aan het varen waren, werd ik helaas al snel zeeziek... daarom de rest vd rit achter op het dek gezeten waar het gelukkig erg goed ging. 1e plek heerlijk gesnorkeld en een poging gedaan te duiken, helaas had ik te weinig uitleg en lucht waardoor ik het niet heb doorgezet. Tijdens het snorkelen wel 3x een zeeschildpad gezien! Op de 2e plek ook heerlijk een uur gesnorkeld. Wauw, want wat is het reef toch mooi! 'S avonds nog even een camping gevonden iets zuiderlijker in Cairns.

3e dag camper, 30 graden: Op naar Mission Beach, met een tussenstop bij Paronella park. Dit is een mooi park met een oud Spaans kasteel en een mooie waterval. Vond de entree van het park wel aan de hoge kant voor wat we gezien hebben..
Eenmaal in Mission Beach aangekomen gekeken op het mooiste strand tot nu toe! Dit was het eigeblijk ook in Mission Beach, dus hebben we besloten om door te rijden naar Townsville om daar meer tijd te hebben. Hier vonden we een camping voor 2 nachten met het uitzicht vanaf onze campingplek op de oceaan!

4e dag camper, 30 graden en zonnig: De camper hebben we vandaag dus maar eens lekker laten staan. Met de bus en ferry naar Magnetic Island. Een eiland waar Stefan in een roze met wit autootje heeft gereden! Haha. Dit is natuurlijk op foto vast gelegd. Dit autootje hadden we gehuurd om het eiland zelf mee rond te rijden (12 km enkel van A naar B). Daarnaast hebben we veel gelopen, wisten niet dat het pad ook zo pittig was.. maar het eind punt was mooi! Verschillende baaien, waar je normaal anders niet bij kon.
Na dit eiland in Townsville naar de Reef HQ Aquarium gegaan, wat bleek, ze waren hier net begonnen met de uitleg van de Turtlehospital. Dus werden we via de achterdeur meegenomen hier naartoe. Hier waren we getuigen van hoe een schildpad voor het eerst at met mensen erbij. Waarschijnlijk zetten ze deze binnen 3 weken uit als hij het zo goed bleef doen. Na dit mooie avontuur de beste spareribs ooit gegeten. Je hoefde alleen de botjes eruit te vissen (ja, niet eens snijden). Heb dus voor het eerst spareribs met mes en vork gegeten!! :)

5e dag camper, 32 graden en zon: Geen wekker gezet, maar toch om 6.00 uur wakker. Dus alles weer opgeruimd en rond 7.30 uur opweg naar Airlie Beach. Hier rond 11.00 aangekomen een camping gevonden en ons geïnstalleerd. Vanmiddag heerlijk aan het "strand/zwembad" gelegen. Nu zo eens even bbq'en en relaxen.

1. Opa en oma Katsman.:
    23 oktober 2015
    Hoi allebei. Weer veel meegemaakt en de temperatuur is ook nog goed groetjes opa en oma katsman
  2. Jeff en Mirna:
    23 oktober 2015
    Wat een mooi verhaal en prachtige foto's. Hele fijne tijd nog en geniet er van.
    Groetjes
  3. Patricia Visser:
    23 oktober 2015
    Prachtig avontuur en leuke foto's. Jullie hebben wel super mooie weer