Rustdag

25 oktober 2015 - Yeppoon, Australië

Wat ik vergat te vertellen bij mijn vorige blog, is dat we op de camping op moesten passen voor vallende kokosnoten en mango's. Deze konden spontaan uit de bomen vallen! Gelukkig stonden wij tussen bomen zonder dit alles er nog in, maar een boom stukje verder zat nog wel helemaal vol!

We zijn de dag erna vertrokken richting Mackay. Op de weg hier naartoe hadden we in de planning om te stoppen bij het Eungenella Natural Park, voor het vogelbekdier te spotten (al in ons achterhoofd dat dit misschien te hoog was gegrepen). Nou dat was niet het enige wat hoog was.. het park lag namelijk bovenop een berg waar we een klim moesten maken van ong. 15 procent en veel haarspeldbochten. Dit zelfs achter een grote, zware vrachtauto. Ipv op de automaat te rijden, zelf maar moeten schakelen! Het was een hele uitdaging, maar het is me gelukt om boven te komen en het park gevonden. Hier naar een super mooi uitkijkpunt gelopen en een klein stukje het park (regenwoud) in. Terug in de auto bleek ik nog een extra primeur te hebben.. bleek namelijk een bloedzuiger aan mijn slipper te hebben (Stefan 2, maar die had die van hem opzij gelegd) en die van mij beet me tussen mijn tenen. Gelukkig had ik het heel snel door en alles buiten de camper gegooid en eerst alles ontsmet tussen mijn tenen en een pleister. Zo we konden weer door, op naar Mackay!
Het was natuurlijk zaterdag... vergeten! Daatom was het dus super druk in Mackay, dit bleek een grote stad te zijn met niet veel parkeervakken voor een camper. Dus snel de keuze gemaakt om door te rijden richting Yeppoon.
Yeppoon bleek alleen iets verder weg te zijn dan we dachten. Het was uiteindelijk nog eens 4.5 uur rijden. In het donker op zoek naar een camping is ook niet erg handig zijn we nu achter. De camping die we wilden bleek namelijk vlakbij het strand te zijn, maar wel na een weggetje langs afbrokkelde rotswanden. Hier aangekomen bleek ook nog eens de receptie te zijn gesloten! Toch hadden we het geluk dat iand ons zag en wilde inchecken. Even wat gegeten en optijd gaan slapen na zo een lange rit!

De 6e dag met de camper: We wilden lekker een dag relaxen op het strand vandaag. Alleen toen we wakker werden zagen we wolken.. grijzige wolken.. Daarom eerst maar een beetje de omgeving bekeken. Wat bleek tussen de middag trok alles weg, stralend blauwe lucht. Dus op naar het strand! Hier hebben we het eindelijk ong. 2u volgehouden, aangezien je hier zo fijn en plakkerig zand hebt, dat je bijna een extra laag huid hebt. Deze laag wordt ook alleen maar dikker. Even afspoelen zat er ook niet bij, aangezien het laag water was en we een behoorlijk eind hiervoor moesten lopen.
Dus terug naar de camping, afspoelen en verder relaxen.

Morgen gaan we richting Hervey Bay om vanuit daar naar Fraser Island te gaan. De tour is geboekt, dus we hebben er al zin in!!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marjan.:
    25 oktober 2015
    Weer een mooi en spannend verhaal.
  2. Opa en oma Katsman.:
    25 oktober 2015
    Hoi allebei. Zo maak je nog eens wat mee. Is het geen cocosnoot dan is het een bloedzuiger.weer veel plezier verder.groetjes opa en oma katsman.
  3. Patricia Visser:
    25 oktober 2015
    Oeps de gevaren liggen op de loer wel spannend
    Groet Patricia