Laatste dagen

31 oktober 2015 - Hongkong International Airport, China

Helaas was ik de dag dat we naar Australia Zoo gingen al weer om 5.00 uur wakker.. dat heb je als het dan al langzaam licht wordt en een lantaarnpaal in je gezicht schijnt! Pff.. dus weer een lange dag voor de boeg.
Het begon helaas met wat regen, nouja wat... onderweg een flinke regenbui gehad! Eenmaal bij de Zoo gelukkig droog, wel met bewolking ( 1 enkel buitje) maar dat vonden we helemaal niet erg! Als het die dag maar een beetje droog bleef waren wij al tevreden. De temperatuur was namelijk nog 25 graden.
Om 9.00 uur gingen de deuren open en mochten we gelijk binnen. Dus de hele dag nog voor de boeg, heerlijk! We konden het dus lekker op het gemakje doen. Bijna direct na binnenkomst al gelijk kennis gemaakt met een koala waarmee we op de foto gingen. Daarna op het gemakje het park door met tussendoor ook een paar shows/live voeren. Heb nog heerlijk geknuffeld met een koala en er mee op de foto geweest. Wat een lieve beestjes zijn dat zeg, alleen de geur die in mijn t-shirt zat was iets minder prettig! Ik rook namelijk als een oude bezwete man met een t-shirt van de vorige dag. Hahaha.. Stefan vroeg zichzelf elke keer af of hij zo stonk. Verder hebben de dieren grote en mooie, natuurlijke verblijven. En lopen ze vaak rond met dieren zodat je ze van dichter bij kan bekijken.
Als je in Australie bent en in de buurt van de Australia Zoo, ga hier dan echt naar toe. Het is echt een aanrader!

Na dit park wilden we eigenlijk nog naar de Glass House Mountains, maar waren zo moe dat we maar opzoek naar een camping gingen. Helaas was dit ook nog niet zo gemakkelijk met zo weinig campings in de buurt! Als je dan eindelijk een camping had leek het totaal niet op een camping of stond er niemand. Uiteindelijk vlakbij de Mountains zelf een camping gevonden wat leek een groot modderige achtertuin van iemand. Het schemerde al dus bijna alle gordijntjes gelijk dicht. Het voelde een beetje creepy aan. Stefan maakte de grap: " Wat als er opeens een man voor het raam stond?!" Terwijl hij door het gordijntje keek. Nog geen 10 min. later hoorden we wat gemompel als hello, maar dachten we dat is vast ergens buiten de camper tegen elkaar. Niets was minder waar, want prompt staat er bij de schuifdeur een chinees mannetje waarbij ik nog net de tanden en ogen zag in het lichtje van ons... mijn hard stond even stil op dat moment! Hij had alleen een gebrekkige vraag voor " Hot water" verder niks. Kon mijn hart en gedacjten gelukkig tot rust brengen voor een goede en vroege nachtrust.

Onze laatste dag met de camper; opruimen, leeghalen en schoonmaken... Helaas wisten we toen pas dat het echt bijna voorbij was. Nadat de camper helemaal aan kant was zijn we naar een uitkijkpunt gereden voor de Glass House Mountains. Hier werd het ook pas goed duidelijk hoe groen de buurt daar is. Toen echt op naar Brisbane! We konden het nu gelukkig in 1x vinden (nouja we zaten aan de overkant bij het hoofdwartier i.p.v. de camper huur). Camper ingeleverd en op naar ons hotel. Hier bleek onze kamer al schoon te zijn, zodat we meer dan 1u van te voren al konden inchecken. Spullen dus op de kamer gezet en de stad in! Dit deden we per citycat ferry. Ja je leest het goed een boot die ons naar het centrum bracht dwars door de stad. Hier door de stad gelopen en heerlijk gegeten! 'S avonds weer op dezelfde manier terug richting ons hotel.

Vanmorgen hadden we een taxi om 9.00 uur, zodat we optijd waren voor onze vlucht. Dus we dachten heerlijk uitslapen en alles op het gemakje doen. Hoelaat was ik weer wakker... 5.30 uur. Stefan kon nog lekker doorslapen, dus ik heb heerlijk op de bank gerelaxed! Eenmaal op het vleigveld was het druk bij de douane!! Maar gelukkig konden we beide zo doorlopen. Onze 1e deel van de vlucht is goed verlopen. We vlogen in 2.5 uur van Brisbane naar Cairns, hier een stop van 40min en toen nog een vlucht van bijna 7u naar Hongkong. Hier zitten we nu te wachten op de volgende vlucht. Weet je hoe groot dit vliegveld is?! Je kan hier gewoon met de trein richting de gates. Hahaha!!

Zodra we thuis zijn en de foto's zijn uitgezocht plaats ik ze hierbij.

1. Opa en oma Katsman.:
    31 oktober 2015
    Hoi allebei.nog een stukje en de reis zit er op . Jullie hebben heel veel meegemaakt. Het waren hele mooie verslagen. Groetjes van opa en oma katsman.