Fraser Island

28 oktober 2015 - Noosa Heads, Australië

8e dag, 30 graden en beetje bewolkt: We zijn de dag weer vroeg (7.00 uur) vertrokken richting Hervey Bay. Dit was maar goed ook want het bleek dus 6.5 uur rijden te zijn! Hier wel vlot een camping gevonden pal aan het strand. Helaas stond onze camper 2e rang, maar binnen nog geen 20m lopen stonden we al op het strand. Die dag een lekkere strandwandeling gemaakt met als romantische afsluiter bij zonsondergang (helaas schuin achter ons) een wijntje en biertje op de strand.
We hebben die nacht nog wat regen gehad.

9e dag, 27 graden en zonnig: Eigenlijk konden we "uitslapen", maar helaas was het rond 5.00 uur licht in de camper dus waren we al wakker! Toch wel nog tot 6.00 uur blijven liggen. Om 7.20 uur werden we pal voor de camping opgehaald voor onze excursie naar Fraser Island. Eerst met de ferry over. Het bleek eerst al een hele kunst om iedereen op de boot te krijgen doordat er een hoog springtij was ivm volle maan die dag. Eenmaal op het eiland konden we gelijk onze 4WD-bus in. Onze 1e stop was een comfort-stop; plaspauze.. de volgende stop was bij een klein vliegtuigje (deze stijgt en land vanaf het strand), hier kon je een extra uitstapje maken over het eiland. Dit hebben we gelijk gedaan, verschillende meertjes gezien en hoe groot het eiland wel niet was! 2e officiële stop; Shipwreck. 3e stop; Colored Sand, bergen zand waar men wel bijna 80 verschillende kleuren in zag. (Zoveel zag ik er niet, maar dat maakte niet uit!). 4e stop; Eli's Creek. Helaas was het laag water, want hier zou je bij hoog water kunnen zwemmen. Dus hebben we er doorheen gelopen. Doordat het ook laag water was konden we volle bak over het strand rijden (je mag er namelijk 80!). Na de lunch naar Lake McKenzie, een mooi meer waar je heerlijk kon zwemmen. En als laatste naar het Central Station. Hier een korte wandeling door het regenwoud (enige wat op zand groeit). Onderweg hier naartoe bijna een aanrijding (doordat we beide weggleden) gehad, maar die auto konden ze met behulp van een lier opzij en achteruit trekken. Dus iedereen zonder kleerscheuren er vanaf.
We hadden er helaas wel veel meer van verwacht, maar we hebben het toch maar weer meegemaakt!
Die avond bleek er onweer boven het stadje te hangen. Gelukkig stond er nog een wind van zee. Er zou namelijk een tropische storm aankomen met hagel, wind en regen. Die nacht heeft het alleen geregend en wat geflitst.

10e dag, 25 graden en bewolkt en regenachtig: Zonder wekker weer rond 6.00 uur wakker. Dit was wel fijn aangezien we vandaag weer verder gingen naar Noosa, het surf stukje van onze reis. Helaas kregen we onderweg al regen over ons heen en is het nog niet echt gestopt met regenen. Het is gewoon een beetje koud buiten terwijl het nog boven de 20 graden is...
Ondanks de regen zijn we toch naar Noosa Natural Park gegaan om een glimp proberen op te vangen van de koala. Helaas... met deze regen liet deze zich niet zien! :( Dus nog steeds geen koala gezien..
We wilden eigenlijk surflessen nemen, maar met de hoeveelheid regen en weinig golven strok het surfen toch niet meer zo. Dus camping gezocht en nog de laatste dingen gewassen voor de laatste 3 dagen van de vakantie.

Morgen naar de Australia Zoo en de dag erna alweer onze camper inleveren in Brisbane. Ben benieuwd hoe het weer daar is, aangezien daar de afgelopen dagen een flinke storm is geweest.

Het voelt helemaal nog niet of we al bijna 4 weken in dit mooie en bijzondere land zijn. Voor ons gevoel hebben we nog een aantal weken voor de boeg. Maar helaas... onze vakantie zit er alweer bijna op.

1. Opa en oma Katsman.:
    28 oktober 2015
    Hoi allebei. Jaja nog een paar dagen en dan zit het er weer op de wereldreis. Nog veel plezier verder. Groetjes opa en oma katsman.
  2. Ina en Gerard van kleven:
    28 oktober 2015
    Genoten van jullie reisverslagen goede reis naar Brisbane